تحقیق بررسی رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاری دانش آموزان

موضوع این تحقیق بررسی رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاري دانش آموزان و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

عنوان کامل: رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاری دانش آموزان

دسته: روانشناسی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات پروژه: ٩٣

+ همراه با پرسشنامه اختلالات رفتاری(فرم ارزشیابی رفتار دانش آموزان)


بخشی از مقدمه:

این تحقیق به منظور بررسی رابطة تک فرزندی با اختلالات رفتاری انجام گردید.پس از تشریح کامل اختلالات رفتاری و ذکر انواع آن، پرسشنامة راتر روی ٣٠ کودک تک فرزند و ٣٠ کودک غیرتک فرزند پاسخ داده شده است.این پرسشنامه، مخصوص معلمان بوده و در چند مدرسة ابتدائی کرج به طور تصادفی توزیع شده است.معلمان برحسب آشنایی خود با انش آموزان تک فرزند و غیر تک فرزند پرسشنامه ها را تکمیل نموده اند.آزمودنیهای دانش آموز در این کار پژوهش بین ٧ تا ١٢ سال سن داشته اند.در آخر پس از پایان کار و انجام محاسبات آماری از طریق روش آماری x٢ (مجذور کا) مشاهده شده که x٢ (۶/٠۶) بدست آمده بزرگتر از x٢ جدول (۵/۶٧١) بوده است.بنابراین بین تک فرزندی و اختلالات رفتاری رابطة معنی داری وجود دارد وسطح معنی داری آن برابر ۵% p٧ است.