تحقیق بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی وابسته

بازاریابی شبکه ای چیست ؟ آینده بازاریابی شبکه ای را چگونه می بینم ؟ روانشناسی و جامعه شناسی بازاریابی شبکه ای چیست و... – اکنون در ادامه مقاله ی کوتاهی که چندی پیش در خصوص توضیح و تعریف مختصری از اینکه بازاریابی شبکه ای چیست نوشتم قصد دارم در این مقاله به برخی از سوالات بالا بپردازم.

دسته بندی: مدیریت » مدیریت بازاریابی


  • تحقیق بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی وابسته
  • مقاله بازاریابی شبکه ای
  • مقاله بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی وابسته
  • بازاریابی
  • بازاریابی شبکه ای

در این تحقیق بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی وابسته مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آن چه شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده است:

بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی وابسته

«بازاریابی شبکه ای» با «بازاریابی وابسته» تفاوت دارد. در این مقاله به این تفاوت پرداخته ام و تعریفی هرچند کوتاه درباره هریک، به طور جداگانه ارائه کرده ام.

بازاریابی شبکه ای چیست ؟ آینده بازاریابی شبکه ای را چگونه می بینم ؟ روان شناسی و جامعه شناسی بازاریابی شبکه ای چیست و... اکنون در ادامه مقاله کوتاهی که چندی پیش در خصوص توضیح و تعریف مختصری از این که بازاریابی شبکه ای چیست نوشتم، قصد دارم در این مقاله به برخی از سؤالات بالا بپردازم.

آمار و ارقام دقیقی در اختیار نداریم و البته در ایران این چندان هم موضوع تازه ای نیست و تقریباً همه ما به آن عادت کرده ایم، اما گفته می شود که گویا در ایران در حال حاضر، نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر (و به روایتی دیگر تا ۳۵۰ هزار نفر) تنها روی بازاریابی شبکه ای گلدکوئست کار می کنند. اما با توجه به اتفاقاتی که اخیراً برای فعالیت این شرکت در ایران رخ داده است، فعالیت ها تا زمانی که گلدکوئست مراحل قانونی اش را پشت سر بگذارد و دفترش را به صورت قانونی در ایران راه اندازی کند به نوعی کند یا متوقف شده است. این حقیقتاً جالب است که اکثر افرادی که در زمینه بازاریابی شبکه ای کار می کنند، فکر می کنند که بازاریابی شبکه ای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکه ای. علت این موضوع، سابقه ی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری – و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق – ما ایرانی ها، حتماً شما هم این را شنیده اید که در زمان هایی نه چندان دور، اکثر کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد می شدند و مورد استفاده عموم قرار می گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا می انداختند که گویی تنها نوع کالای تولید شده، فقط همان «مارک» تجاری بوده است و بس. یک زمانی اگر مردم می خواستند بگویند آبگرم کن یا بخاری جدیدی خریده اند، می گفتند یک «دئوترم» جدید گرفته اند، برای «دستمال کاغذی»، می گفتند «کلینکس»، مایع نرم کننده لباس را می گفتند و برخی هنوز هم می گویند «سوسافت»، یا وقتی می خواهند به مته و درل (دستگاهی برای سوراخ کردن دیوار یا سقف) اشاره کننده، می گویند «بلک انددکر» حال آن که، این ها نام های تجاری هستند و ده ها مارک تجاری دیگر نیز دارند همان نوع کالا را عرضه می کنند.

حالا حکایت «بازاریابی شبکه ای» است. مدلی برای بیزنس یا کسب و کار، برای داشتن نوعی درآمد که به آن Residual Income گفته می شود و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش می یابد. تأکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه ای» استفاده کرد. » – اینترنت و دیگر استراتژی های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می توانند به کمک «بازاریابی شبکه ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.

این فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word در اختیار شما قرار می گیرد.

فایل قابل ویرایش است.


  • تحقیق بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی وابسته
  • مقاله بازاریابی شبکه ای
  • مقاله بازاریابی شبکه ای در مقابل بازاریابی وابسته
  • بازاریابی
  • بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی شبکه ای